Po pandemii boom na e-sprzedaż wcale nie minął. Zarówno Polacy, jak i internauci na całym świecie coraz chętniej sięgają po laptop lub telefon, aniżeli ruszają do centrum handlowego, aby kupić konkretny produkt.
Jak wskazują statystyki, aż 35% wyszukiwań produktowych zaczyna się w Google.
Z tego względu, pozycjonowanie sklepów internetowych to usługa, z której powinien korzystać każdy przedsiębiorca aspirujący do osiągnięcia sukcesu w e-commerce. Żadna kampania Google Ads nie zapewni sklepowi internetowemu takich zysków, jak SEO. Widoczność sklepu w promowanych wynikach wyszukiwania trwa krótko, natomiast pozycjonowanie przynosi długofalowe efekty, które przekładają się na realne korzyści i rozpoznawalność w sieci.
Pozycjonowanie sklepów internetowych niejednokrotnie utożsamiane jest z tzw. pozycjonowaniem szerokim, czyli pozycjonowaniem na frazy typu long tail.
Optymalizacja treści na frazy long tail, czyli na co najmniej trzy wyrazowe frazy kluczowe, które zawierają zwroty związane z asortymentem lub usługami danego sklepu pozwala na zwiększenie jego widoczności i podniesienie pozycji w Google. Frazy long tail to sformułowania, których najczęściej poszukują internauci, dlatego można dzięki nim w lepszy sposób odpowiedzieć na oczekiwania potencjalnych klientów i przykuć ich uwagę.
Wyszukiwania na frazy typu- long tail w większości przypadków kończy się konwersją.
Jak się okazuje, niemal 92% wszystkich słów kluczowych wpisywanych w Google to frazy long tail — takie dane skłaniają do refleksji i zachęcają do pozycjonowania szerokiego.
Używanie fraz kluczowych w opisach produktów lub kategorii pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy poszukują konkretnych przedmiotów z zamiarem ich zakupu.
Dobrym przykładem frazy typu long tail może być sformułowanie: biała czapka z daszkiem.
W przypadku takiej wariacji czapka jest tzw. frazą genetyczną. Wspomiana czapka z daszkiem jest tylko jedną z możliwych wariacji. Inni Internauci mogliby użyć fraz długiego ogona takie jak: czapka dziecięca, w której akcent pada na wielkość czapki, czapka nike z daszkiem, gdzie podkreśla się markę i fason danego przedmiotu, a także biała czapka z daszkiem, gdzie uwzględnia się kolor i typ danego produktu.
Frazy typu long tail mogą stać się gwarancja sukcesu w e-commerce, o ile zostaną dobrze dopasowane i są adekwatne do wyników analizy pobranych z np. bazy słów kluczowych z Senuto, Answer the Public, GSC, czy Ahrefs.
Z Agencją SEO Kielce Twoje plany mogą się ziścić! Sprawdź nas!