Jak pozycjonować w mapach Google?

Czy skuteczne pozycjonowanie firmy w mapach jest dobrym kanałem pozyskiwania klientów z wyszukiwarki?

Zdecydowanie tak. Szczególnie dla działalności, które stawiają na klientów lokalnych. Profil firmy w Google udostępnia adres oraz dane kontaktowe ułatwiające kontakt i dojazd do firmy - itegracja z aplikacją Google Maps.

 

Pozycjonowanie wizytówki w Google

Po pierwsze załóż darmową wizytówkę Google, która jest darmowa dla wszystkich. Kolejny krok to skrupulatne uzupełnienie wszystkich danych firmy począwszy od danych teleadresowych, a skończywszy na cyklicznym uzupełnianiu profilu w aktualności czy tworzeniu galerii.

Jak zweryfikować profil w Google?

Każdy użytkownik musi zweryfikować wizytówkę, potwierdzając fizyczny adres firmy. Dzięki temu wizytówki są wiarygodne, a pozycjonowanie w mapach wizytówki Google jest czymś wartościowym dla użytkowników lidera wyszukiwania na świecie.

Zwykle odbywa się to poprzez wysłanie pocztówki z kodem weryfikacyjnym, potwierdzenie działalności za pomocą telefonu lub danych firmowych wysłanych do Google.

Optymalizacja wizytówki Google

Treść dla Google Moja Firma jest najbardziej istotnym elementem, więc oprócz budowania wartości strony www musisz zadbać również o profile firmowe. Najlepiej stworzyć jak najwięcej wizytówek NAP (z ang. name, address, phone number). Najpopularniejsze portale informacyjne pozwalają na taki zabieg, a niektóre udostępniają takie funkcje jak galerie czy linki do kalendarzy spotkań.

pozycjonowanie w mapach

Wizytówka a opinie Google

Wiele osób obawia się negatywnych komentarzy konkurencji na temat ich usług. Google ma skuteczną funkcję zgłaszania komentarzy, gdyż w ostatnim czasie zaczęły się pojawiać opinie, które są usuwane w zamian za płatności.

Geolokalizacja zdjęć w profilu firmy

Warto zwracać uwagę na rozszerzenia EXIF, które pozwalają na dodanie tagów do zdjęć, które mogą być wykorzystywane do katalogowania według np danych GPS, nazwy, czy nawet urządzenia, którym wykonano zdjęcie.

Te dane są czytane również przez Google. Dzięki temu trafność pozycjonowania jest potwierdzona i dostosowana do zapytań użytkownika.

Pozycjonowanie lokalne z profilem firmy w Google

Jeśli dbasz o wyniki pozycjonowania lokalnego, to wiesz jak bardzo, liczą się miejsca, na których jesteś widoczny.

Google udostępnia dla jednej firmy:

  • Google Ads - płatne reklamy
  • Firmy umieszczone na mapie - wizytówka Google
  • Pozycje organiczne osiągane dzięki SEO - pozycjonowaniu strony

Pozycjonowanie, Google Ads, Fanpage Facebook