Każdy z nas był kiedyś świadkiem lub bohaterem sytuacji, w której on sam lub ktoś z jego znajomych szukał lokalizacji sklepu, firmy usługowej lub innej instytucji za pośrednictwem Internetu. Obecnie wyszukiwanie lokalne stało się trendem, z którego korzystają nawet dzieci, które wydają Google przeróżne komendy głosowe… bo nie potrafią ich jeszcze napisać! ,,Plac zabaw Kielce”, ,,atrakcje Kielce”, a może ,,Basen Kielce”?
Jakąkolwiek frazę lokalną wpiszemy Google — w odpowiedzi otrzymamy precyzyjne informacje, dane teleadresowe, a niekiedy nawet zdjęcia, spacer wirtualny oraz opinie konsumentów, którzy skorzystali z usług danej firmy. Google to niezastąpiony nawigator, który potrafi rozwiać wszelkie wątpliwości. Nie bez powodu zanotował już około 63% wyszukiwań z urządzeń mobilnych, które przełożyły się na konwersje.
Aby Twoja firma stała się jednym z wyników, które wyświetlają się w mapach Google — powinieneś zadbać o uzupełnienie wizytówki na profilu firmowym Google.
Założenie profilu firmowego w Google pozwala dotrzeć do większego grona klientów w Twoim najbliższym otoczeniu i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe w krótszym czasie.
Pozycjonowanie w mapach jest zdecydowanie prostsze niż pozycjonowanie sklepów internetowych. Wprawdzie, niektóre działania pozycjonerskie o zasięgu lokalnym można bez większego problemu przeprowadzić samodzielnie.
Wykorzystaj to, pozycjonując się lokalnie!
Pozycjonowanie lokalne, podobnie jak pozycjonowanie w mapach opiera się na spersonalizowanych wynikach wyszukiwania na podstawie geolokalizacji. Oznacza to, że po wpisaniu w przeglądarkę słowa ,,fryzjer” Google rozpozna intencje użytkownika i znajdzie dla niego zakład fryzjerski, które znajduje się najbliższej położenia urządzenia, z którego korzysta.
Podobnie stanie się również w przypadku wyszukania frazy z naciskiem na podane miasto, czyli np. ,,fryzjer Kielce”. W takiej sytuacji Google pomija lokalizacje i wyszukuje wyłącznie strony odpowiadające danemu zapytaniu.