os. Kosmonautów 21, 61-642 Poznań +48 508 359 818

New blog posts

Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony Landing Page
Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony Landing Page

15 November, 2018 by Administrator

Landing Page to indywidualna strona...

Instagram a promocja własnej firmy
Instagram a promocja własnej firmy

12 November, 2018 by Administrator

Czasy, gdy to do reklamy firmy stosowano...

Jak powinien wyglądać dobry mailing?
Jak powinien wyglądać dobry mailing?

8 November, 2018 by Administrator

Czym jest mailing?   Tłumacząc w sposób...

View all blog entries →

Blogs Archive

Jak współpracować z influencerami?

Posted on 3 November, 2018 by Administrator

Jak współpracować z influencerami?

Jak zbudować rozpoznawalność swojej firmy w Internecie? Jak sprawić, by klienci usłyszeli o naszych produktach i zaczęli je kupować?  Jak dotrzeć do większej grupy odbiorców zainteresowanych naszymi usługami? 

To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli firm. Dobrym pomysłem może być zatrudnienie do promocji naszej marki influencera. Kto to taki ?

Influencerzy to w wolnym tłumaczeniu z angielskiego, osoby które wywołują wpływ na innych. Influencerzy internetowi, to zazwyczaj gwiazdy serwisów jak Youtube, czy popularni blogerzy. Zarabiają oni duże pieniądze na współpracach z wieloma firmami i promocji ich produktów. A jak dokładnie współpraca z influencerem może pomóc nam w rozwoju naszej firmy? Od czego zacząć i jak wybrać promotora najlepszego akurat do reklamy naszych usług?

Zacznijmy od tego, że na rynku istnieją specjalne agencje marketingowe które specjalizują się w łączeniu firm z influencerami, a także na doborze odpowiednich blogerów, czy Youtuberów do promocji danej marki. 

Chcąc zacząć naszą przygodę z takim sposobem promocji marki, warto zgłosić się do właśnie jednej z takich firm, ponieważ posiadają one szeroką wiedzę i doświadczenie, które pomoże w znalezieniu osoby idealnej do promocji naszej firmy. Oczywiście jeśli wolimy rozpocząć kontakt z influencerem na własną rękę, również możemy spróbować to zrobić, niemniej jednak obeznana w temacie agencja optymalnie poradzi sobie z wynegocjowaniem dla nas najlepszych warunków współpracy, a przy tym zadba o dopełnienie wszystkich formalności.

 

Na samym początku współpracy między nami a wybraną przez nas agencją, powinna ona przede wszystkim dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie który oferujemy. W tym celu, jej pracownik powinien przeprowadzić z nami telefoniczny wywiad i dowiedzieć się szczegółowo, czym jest nasz produkt, do jakiej grupy docelowej go kierujemy, oraz jakie konkretne cele chcemy uzyskać poprzez kampanię reklamową. Następnie agencja zazwyczaj w ciągu kilku tygodni zaproponuje nam influencera, którego kandydaturę możemy zaakceptować, bądź odrzucić.

Dobrze, by taki influencer był odpowiednio dobrany z punktu widzenia swojego stylu bycia i zasad którymi się kieruje, tak by czasami wizerunek naszej marki przypadkowo nie został nadszarpnięty poprzez współpracę z nim. Pamiętajmy też, że profil fanów danego influencera musi być zgodny z profilem odbiorców naszej marki, tak by kampania była dla nas jak najbardziej korzystna. Mowa tu nie tylko o zyskach wizerunkowych, ale również tych czysto ekonomicznych. To przecież poprawa sprzedaży jest zazwyczaj głównym celem takiej kampanii i musimy zrobić wszystko by został on osiągnięty. Kolejną ważną rzeczą jest to, by kampania nie była prowadzona w sposób zbyt nachalny, a influencer ją dla nas przeprowadzający nie został oskarżony przez swoich fanów o nieobiektywną recenzję produktu. Mogła by na tym bowiem ucierpieć nie tylko jego opinia, ale też rykoszetem - wizerunek naszej firmy.Doświadczony influencer sam jednak powinien wiedzieć, jak promować nasz produkt w sposób najbardziej akceptowalny przez swoich widzów.