os. Kosmonautów 21, 61-642 Poznań +48 508 359 818

Najnowsze posty

7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie
7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

28 November, 2018 by Administrator

Zainwestowałeś w płatne reklamy,...

Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej
Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej

25 November, 2018 by Administrator

Siła liczb Statystyki, które dotyczą firmy,...

Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?
Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?

20 November, 2018 by Administrator

Prowadzenie działań reklamowych oraz...

View all blog entries →

Archiwum Bloga

Zakładamy pierwszą reklamę w Google Ads

Posted on 29 October, 2018 by Administrator

Zakładamy pierwszą reklamę w Google Ads

Budowanie udanego konta Google Ads przypomina budowanie domu. Musimy zacząć od fundamentów i stopniowo budować nasze kampanie. Musimy przemyśleć następujące kwestie: typ kampanii, grupa reklam, słowa kluczowe, ustawienie reklam i rozszerzenia reklam.

Typ i ustawienia kampanii

Zacznijmy od wyboru swoich narzędzi. Następnie przemyślmy rodzaj kampanii. Zadajmy sobie pytanie, co chcemy uzyskać dzięki danej reklamie. Odpowiedni typ kampanii uzależniony jest od naszej odpowiedzi. Większość firm będzie chciała rozpocząć kampanię w sieci wyszukiwania, ale jeśli głównie zależy nam na generowaniu połączeń, kampania typu "tylko połączenie" jest właściwym wyborem. Jeśli chcemy uświadomić potencjalnych klientów o zupełnie nowej marce/produkcie, kampanie displayowe, to świetna opcja. Możemy utworzyć wiele typów kampanii, aby spełniły wiele celów. 

Następnym krokiem jest zaplanowanie swojego projektu, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Zastanówmy się, jaka jest struktura naszej firmy.

Przy podejmowaniu decyzji, należy wziąć pod uwagę następujące ustawienia kampanii:

  • kierowanie na lokalizację,
  • kierowanie na język naszych klientów,
  • strategia ustalania stawek - automatyczna czy ręczna,
  • budżet.

Budżet kampanii

Po pierwsze musimy wiedzieć, jak Google wydaje nasze pieniądze. Budżet miesięczny liczony jest następujący: budżet dzienny x 30.4. Zacznijmy od miesięcznego budżetu. Rozważmy na podstawie szacunkowego CPC (koszt za kliknięcie), ile kliknięć dziennie jest potrzebnych do osiągnięcia naszych celów. 

Grupy reklam

Grupy reklam wyglądają następująco:

  • utworzenie struktury w każdej kampanii,
  • są uporządkowane według tematu,
  • sterowanie słowem kluczowym/powiązaniem reklam.

Jak duża powinna być grupa reklam? Oto kilka wskazówek, które należy przestrzegać przy określaniu rozmiaru grup reklam:

  • maks. 7-10 grup reklam na kampanię,
  • maks. około 20 słów kluczowych na grupę reklam,
  • 2-3 reklamy na grupę reklam.

Oczywiście, będą wyjątki od tej zasady, ale w przypadku większości firm są to solidne wytyczne, które sprawią, że grupy reklam nie będą przesadne i łatwe do kontrolowania.

Słowa kluczowe

Nie polegajmy na swojej intuicji. Używajmy natomiast narzędzi słów kluczowych, aby sprawdzić, które będą najlepsze. W ten sposób będziemy mieć pewność, że decydujemy się na słowa kluczowe, biorąc pod uwagę liczbę wyszukiwań. Narzędzie planowania słów kluczowych w reklamach Google jest dostępne  na koncie reklam Google. Możemy korzystać z bezpłatnych narzędzi słów kluczowych lub płatnych opcji, takich jak SEM Rush.


New portfolio entries

Administrator has not posted any works.