os. Kosmonautów 21, 61-642 Poznań +48 508 359 818

Najnowsze posty

7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie
7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

28 November, 2018 by Administrator

Zainwestowałeś w płatne reklamy,...

Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej
Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej

25 November, 2018 by Administrator

Siła liczb Statystyki, które dotyczą firmy,...

Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?
Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?

20 November, 2018 by Administrator

Prowadzenie działań reklamowych oraz...

View all blog entries →

Archiwum Bloga

7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

Posted on 28 November, 2018 by Administrator

7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

Zainwestowałeś w płatne reklamy, pozycjonowanie, super stronę www, robisz promocje, specjalne oferty a klientów nadal nie przybywa? 

Słyszałeś kiedyś o zjawisku zwanym "ślepotą banerową"? Każdego dnia nasze umysły są bombardowane tysiącami bodźców, reklam, dźwięków, obrazów i zapachów. Mózg, aby nie zwariować, odrzuca zdecydowaną większość tego szumu. Przeglądamy gazety, słuchamy radia, patrzymy na ulice wypełnione krzykliwymi reklamami, ale tak na prawdę ich NIE widzimy. Lub widzimy bardzo mały procent. To obrona umysłu przed nadmiarem bodźców.

Jak zatem konstruować reklamę, aby była skuteczna? Lub raczej - jak prowadzić działania marketingowe, aby przyniosły oczekiwane efekty?

 

1. Buduj relacje z klientem

Marketing relacji, bo tak nazywamy działania skierowanie nie tylko na pozyskanie klientów i ich utrzymanie, ale też na budowanie z nimi trwałego "związku", to żadna nowość.

Można pokusić się o stwierdzenie, że działania marketingowe zatoczyły krąg. Tendencję powrotu do wartości relacji możemy zaobserwować w wielu branżach i firmach od około 10 lat. Po kilkudziesięciu latach prowadzenia marketingu transakcyjnego firmy wracają do wartości, jaką są relacje.

Dlaczego relacje są tak ważne? Dlaczego ich budowanie i indywidualne podejście do klienta, jego potrzeb, uwag i tego, jakie dostajemy od niego informacje zwrotne daje tak dobre efekty? Każdy lubi być zauważony. Nie lubimy, jako ludzie, być traktowani jako całość. Nie lubimy przekazów jednokierunkowych. Lubimy być słuchani. A jeszcze bardziej lubimy mieć poczucie sprawczości i wpływu.

A jaki wpływ mają klienci przedsiębiorstw prowadzących marketing relacji? Nierzadko są oni angażowani w proces projektowania nowych produktów. Dzięki dwukierunkowej komunikacji konsumenci mogą wpływać na produkt na każdym etapie jego życia. Od projektu, przez to w jaki sposób jest produkowany, promowany, aż do jego dystrybucji. Dzięki temu firmy budują społeczności powiązane z ich produktami, często społeczności mocno utożsamiające się z produktami lub polityką przedsiębiorstwa. Członkowie takich grup nie tylko pozostają wiernymi klientami ale też pomagają ulepszać produkty oraz polecają je kolejnym osobom.

2. Pochwal się swoimi sukcesami!

Znajdź miejsce na Twojej stronie www na zakładkę "partnerzy" lub "realizacje". Twoją najlepszą reklamą są Twoje sukcesy i osiągnięcia! Co więcej - najlepiej jeżeli nie Ty sam opisujesz swoje sukcesy, ale opisują je Twoi klienci. Storytelling to narzędzie, z którym dobrze jest się zaprzyjaźnić.

Historie są WIARYGODNE. Za każdą historią stoi realna osoba lub firma, której pomogłeś. Historie działają na emocje, wyobraźnię, inspirują. Poproś swoich klientów o napisanie krótkiego opisu Waszej współpracy lub napisz go sam, wyślij do akceptacji i umieść na swojej stronie, udostępniaj w mediach społecznościowych. Każdy z tych przypadków jest unikalny i wyróżnia Twoją firmę.

3. Postaraj się o rozbudowaną zakładkę O NAS

Nie musisz opisywać dokładnej historii firmy od momentu założenia, do dnia dzisiejszego. Zakładka "O Nas" powinna zwiększać wiarygodność Twojej firmy. A wiarygodność zwiększają realne osoby, które za tą firmą stoją. Ich historia, osiągnięcia, to ilu osobom już pomogły. I ich zdjęcia, to jakie mają pasje. Zdjęcia ludzi i wzmianka o ich pozazawodowych pasjach sprawiają, że klient czuje, że za produktem czy usługą, stoją ludzie. Często zdjęcie osoby zapada w pamięć bardziej niż logo firmy.

4. Twórz angażujące treści reklamowe

Kupujemy wzrokiem. Żeby wyróżnić się w oceanie reklam trzeba tworzyć przyciągające, oryginalne posty i reklamy. Na szczęście, do dyspozycji mamy wiele, często darmowych, narzędzi stworzonych w tym właśnie celu. Ładny, oryginalny post lub reklamę możemy stworzyć w kilka chwil, nie posiadając umiejętności obsługi zaawansowanych programów graficznych. Genialnym narzędziem do tworzenia różnego rodzaju grafik, ulotek, banerów, jest na przykład Canva (www.canva.com). Canva to narzędzie dostępne online, również w wersji mobilnej. Dzięki temu możemy w kilka chwil, nawet będąc z dala od biura, stworzyć angażującą grafikę. Do dyspozycji mamy w niej także bank zdjęć i grafik.
 

5. Zostań liderem opinii

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie! Nieustannie poszerzaj swoją wiedzę. Buduj swój profesjonalny wizerunek, jako eksperta w branży. To zwiększa Twoją wiarygodność i pozwala zarabiać więcej. Już dawno przestaliśmy sprzedawać tylko produkt lub usługę. Teraz sprzedajemy swoją wiedzę, która jest niezbędna do realizacji danej usługi lub stworzenia produktu. Bywaj na wydarzeniach branżowych, udzielaj się w mediach związanych z Twoją dziedziną, pisz bloga. Takie działania wpływają na kreowanie Twojego eksperckiego wizerunku.

6. Nie sprzedawaj produktu tylko czas, który klient z nim spędza

Wywołuj emocje, inspiruj, pobudzaj wyobraźnię. Odpowiednio skonstruowana strategia marketingowa utrwala w umysłach klientów nie sam produkt, ale uczucia jakie towarzyszą jego użytkowaniu. Umiejętne wpływanie na emocje to potężne narzędzie. Pamiętasz jak wyglądały w ostatnich dwóch latach świąteczne kampanie reklamowe Allegro? To genialny przykład reklamy, która nie reklamuje produktu czy usługi, ale emocje z nimi związane. 

7. Rozwiązuj problemy klientów 

Ludzie szukają produktów i usług w celu zaspokojenia swoich potrzeb. To podstawowy powód, dla którego cokolwiek kupujemy. Warto co jakiś czas wracać do początku i poświęcić chwilę na zastanowienie się jakie potrzeby zaspakajają Twoje produkty. Czy nadal takie potrzeby na rynku są i czy nie pojawiły się nowe problemy, które można by rozwiązać, wprowadzić nowy produkt lub ulepszyć już istniejący. Oczywiście - można kreować także nowe potrzeby, ale znacznie łatwiej przyciągnąć klientów, jeżeli oferujesz rozwiązanie problemów, które ich trapią. 

Na koniec rzuć okiem na dwie grafiki poniżej. Przedstawiają one dwa modele sprzedaży: stary i nowy. Stary model sprzedaży już od 10-20 lat odchodzi do lamusa, ale nadal jest stosowany przez wiele firm. Dzięki temu, firmy prowadzące sprzedaż w nowym modelu, mogą budować wyróżniający wizerunek na tle konkurencji. Dobrze prowadzony marketing i działanie według nowego modelu sprzedaży to klucz do sukcesu!

A Ty? Jaki model sprzedaży stosujesz w swojej działalności?

Rys. Stary model sprzedaży, Na podstawie B.Tracy 'Skuteczne metody sprzedaży". Autorka grafiki: Katarzyna NiedzielskaRys. Nowy model sprzedaży, Na podstawie B.Tracy 'Skuteczne metody sprzedaży". Autorka grafiki: Katarzyna Niedzielska

 

 


New portfolio entries

Administrator has not posted any works.