os. Kosmonautów 21, 61-642 Poznań +48 508 359 818

Najnowsze posty

7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie
7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

28 November, 2018 by Administrator

Zainwestowałeś w płatne reklamy,...

Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej
Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej

25 November, 2018 by Administrator

Siła liczb Statystyki, które dotyczą firmy,...

Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?
Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?

20 November, 2018 by Administrator

Prowadzenie działań reklamowych oraz...

View all blog entries →

Archiwum Bloga

Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej

Posted on 25 November, 2018 by Administrator

Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej

Siła liczb

Statystyki, które dotyczą firmy, mogą być dla jej właściciela ogromną skarbnicą cennych informacji. Jednak przedsiębiorcy, często z powodu ograniczeń czasowych nie zajmują się ich gromadzeniem. Natomiast rozwiązanie outsourcingowe, czyli skorzystanie z badania zewnętrznej firmy statystycznej oznacza spory wydatek, więc mniejsze przedsiębiorstwa zwyczajnie nie mogą sobie na to pozwolić. Na szczęście z pomocą przychodzi firma Google, która opracowała doskonałe i proste w obsłudze narzędzie analityczne - program Google Analytics umożlwia skuteczną i dogłębną analizę danych związanych ze sprzedażą internetową, a jego obsługa jest intuicyjna i nie wymaga specjalistycznego szkolenia.

Wyznaczenie celów i śledzenie zachowań internautów

Nie da się osiągnąć sukcesu bez wcześniejszego wyznaczenia sobie celów - to wyświechtana formułka, chętnie używana przez internetowych coachów, ale trudno się z nią nie zgodzić. Jedną z podstawowych funkcji programu Google Analytics jest nadzór nad realizacją założonego celu, związanego ze stroną internetową i podejściem użytkowników. Po określanym czasie otrzymujemy raport, który pokazuje, w jakim stopniu udało się zrealizować plan. Dodatkowo każdy właściciel sklepu chciałby wiedzieć, w jaki sposób na firmową witrynę internetową reagują potencjalni klienci. W zakładce celu możemy zmierzyć czas trwania odwiedzin na stronie lub wybrać inne zdarzenie związane z interakcją internauty, np. zadeklarowanie chęci otrzymywania newslettera. Przede wszystkim jednak otrzymujemy liczbę faktycznych zamówień produktu/usługi i dojście potencjalnego klienta do konkretnej zakładki czy podstrony (zazwyczaj związanej właśnie ze sprzedażą). Co istotne, dane liczbowe nie są podawane w formie lawiny liczb. Otrzymujemy prosty i przejrzysty wykres, a najważniejsze wartości możemy odczytać po chwilowym rozeznaniu. To punkt wstępny do analizy atrakcyjności naszej witryny. Przykładowo, duża liczba odwiedzin naszej strony internetowej przy stosunkowo niewielkiej liczbie zamówień produktów może świadczyć o tym, że klientów zniechęca projekt strony internetowej lub cena produktów.

Źródła odwiedzin - czyli jak klient trafił na stronę

Przedsiębiorca chciałby dowiedzieć się, w jaki sposób klienci trafili na jego stronę internetową, ponieważ to świadczy o renomie firmy. Zakładka Żródła Odwiedzin składa się z 4 kategorii: referral to liczba internautów przekierowanych na twoją stronę, np. przez kliknięcie w reklamę na innej stronie (ta kategoria mierzy więc także skuteczność reklamy), organic - to odwiedziny wygenerowane przez ruch przeglądarkowy (wpływa na niego chociażby pozycjonowanie SEO), paid - ruch uzyskany dzięki opłaconym systemom reklamowym, np. Google Adwords, i w końcu direct - użytkownicy, którzy weszli na stronę bezpośrednio po wpisaniu adresu witryny do paska przeglądarki (wysoka statystyka odwiedzin z tej kategorii może świadczyć o silnej marce naszej firmy). Ważne, aby w filtrach odznaczyć adres IP pracowników obsługujących sklep, inaczej nasze statystyki nie będą w pełni miarodajne.

 


New portfolio entries

Administrator has not posted any works.