os. Kosmonautów 21, 61-642 Poznań +48 508 359 818

New blog posts

Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony Landing Page
Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony Landing Page

15 November, 2018 by Administrator

Landing Page to indywidualna strona...

Instagram a promocja własnej firmy
Instagram a promocja własnej firmy

12 November, 2018 by Administrator

Czasy, gdy to do reklamy firmy stosowano...

Jak powinien wyglądać dobry mailing?
Jak powinien wyglądać dobry mailing?

8 November, 2018 by Administrator

Czym jest mailing?   Tłumacząc w sposób...

View all blog entries →

Blogs Archive

Jak powinien wyglądać dobry mailing?

Posted on 8 November, 2018 by Administrator

Jak powinien wyglądać dobry mailing?
Czym jest mailing?
 
Tłumacząc w sposób najprostszy: mailing to nic innego jak jednorazowa reklama docierająca na skrzynkę odbiorców. Najczęściej nie stanowi komunikacji, która ma na celu budowanie kontaktów, pewnych relacji, a tylko przekazanie danej informacji o produkcie. Ma to zachęcić do np. założenia konta, kupienia czegoś czy wzięcia udziału w danej imprezie. Można wymienić kilka cech charakterystycznych dla mailingu. Pierwsza to niewielka ilość tekstu. Druga: duża grafika, natomiast trzecia: tzw. przyciskiem "call to action", czyli namawianie do pewnej reakcji. Tymi reakcjami są np. działania typu: "załóż konto", "sprawdź" albo "kup teraz".
 
Mailing to swego rodzaju kreacja. Pojawia się na naszej skrzynce odbiorczej tylko raz, kolejne zakomunikują nam już zupełnie nową informację. Takie mailingi są czasami błędnie postrzegane jako popularny "spam", stanowiący niezamówioną wiadomość handlową. Istnieje tutaj jednak pewna różnica. Na dostawanie ogłoszeń odbiorca musiał w przeszłości wyrazić pozwolenie. Może również nie wyrazić zgody na ich otrzymywanie, gdyż w każdej z tych wiadomości umieszczony jest link rezygnacji, sprawiający, że wypisuje się dany adres z bazy odbiorców.
 
Istnieje kilka czynników pomagających utworzyć dobry mailing. Niezwykle ważne dla dobrych efektów tego typu kreacji jest tzw. "open rate", czyli otwieralność maila. Uważa się, że internauta przeznacza na tą decyzję tylko ułamki sekund, czyli tak naprawdę strasznie niewiele czasu. Poza godziną oraz datą wysyłki wpływa na to 6 niezwykle ważnych części. Są nimi: temat, treść, nadawca, odbiorca, budowa e-maila czy preheader wiadomości. Zaczynając od pierwszego elementu - tematu - powinien zawierać maksymalnie 50 znaków. Musi charakteryzować się dużą ciekawością i nie być podobny do tych, które mają inne maile. Dobrze gdyby użyto np. emocjonujących słów (przykład: specjalnie dla Twojej wyjątkowej osoby...). Idąc dalej - treść - musi być również interesująca. Można zadać przykładowo intrygujące pytanie czy odwołać się bezpośrednio do odbiorcy wiadomości. W kwestii nadawcy trzeba zaznaczyć, iż pole powinno zawierać takie dane jak: imię, nazwisko oraz nazwę konkretnej firmy. Wpłynie to na większe spersonalizowanie korespondencji. Dobrze, gdy zna się imię odbiorcy i użyje się go. Wpłynie to na większą osobistą formę danego przekazu. Każdy musi przyznać, że gdy ktoś w wiadomości zwraca się do nas naszym imieniem, to jesteśmy nią bardziej zainteresowani. Co trzeba powiedzieć o budowie maila? Mailing w postaci txt oraz bez żadnych elementów graficznych wczytuje się najlepiej. Z reguły wybiera się zatem format HTML/CSS, ponieważ bardzo dobrze wyświetla się on w programach pocztowych. Szerokość maila dobrze gdyby nie była dłuższa niż 600 px, natomiast długość około 2000 px. Oferta główna powinna ukazywać się na górze informacji - pokazuje się w tym przypadku w podglądzie. Istotne jest także zamieszczenie u góry strony (w nagłówku) linku w celu podglądu maila w przeglądarce. Grafika nie powinna być przeładowana. Trzeba wiedzieć, że wiele z programów pocztowych ma funkcję blokady pokazywania elementów graficznych, toteż należy zamieścić tekst alternatywny w znacznikach <ALT>, by treść była dobrze widoczna. Co do preheadera wiadomości - czyli początku maila,  to musi przekazywać zaciekawiające i konkretne informacje.
 
Stosując powyższe wskazówki na pewno zwiększymy efektywność naszego mailingu. Warto przejrzeć w Internecie tego typu kreacje, ponieważ zobaczyć można  na ich przykładzie jakiego typu hasła pojawiają się najczęściej i które być może najlepiej oddziałują na naszą osobę. Będzie to swego rodzaju inspiracja i pomoc w tworzeniu dobrej reklamy tego typu.