os. Kosmonautów 21, 61-642 Poznań +48 508 359 818

Najnowsze posty

7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie
7 praktycznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

28 November, 2018 by Administrator

Zainwestowałeś w płatne reklamy,...

Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej
Google Analytics - niezbędny pomocnik sprzedaży internetowej

25 November, 2018 by Administrator

Siła liczb Statystyki, które dotyczą firmy,...

Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?
Jak prawidłowo zainstalować Piksel Facebooka?

20 November, 2018 by Administrator

Prowadzenie działań reklamowych oraz...

View all blog entries →

Archiwum Bloga

Budowanie świadomości marki

Posted on 4 November, 2018 by Administrator

Budowanie świadomości marki

Początkującym przedsiębiorcom, zwłaszcza działającym na lokalnym rynku często wydaje się, że branding czyli budowanie marki jest zabiegiem mało istotnym, ponieważ ich produkt czy działalność promować może się sama dzięki jakości, czy solidności. Nic bardziej mylnego. W świecie nasiąkniętym informacją nawet dotarcie do niewielkiej lokalnej grupy docelowej i zbudowanie pozytywnej świadomości marki może być kluczem do sukcesu – natomiast brak tej świadomości skończyć może się zupełnym fiaskiem. Nie bez powodu aż 72% nowych produktów na rynku umiera śmiercią naturalną w ciągu pierwszego roku istnienia.

Do czego potrzebne nam budowanie marki? Z punktu widzenia przedsiębiorcy celem jego działań jest skuteczne docieranie do klientów, stałe poszerzanie grupy docelowej i skłonienie już pozyskanych usługobiorców do powrotu. Można to osiągnąć oczywiście dzięki rozsądnej i zaplanowanej polityce marketingowej ukierunkowanej na kreowanie marki. Jest to zazwyczaj proces, który trwa przez cały okres działalności, ponieważ w zmieniającym się szybko świecie należy równie błyskawicznie reagować na zmieniające się potrzeby i uwarunkowania rynkowe.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę planując budowanie wizerunku? Spróbujmy pokrótce prześledzić najważniejsze etapy budowania wizerunku marki.

  1. Najważniejsza w początkowym okresie jest analiza rynku i potrzeb klientów.

Jak wykazują badania większość decyzji konsumenckich podejmowana jest impulsywnie w oparciu o emocje. Klient często nie uświadamia sobie dlaczego wybiera ten a nie inny produkt z dziesiątek występujących na półce sklepowej. Warto więc zanim przystąpimy do budowania obrazu marki przyjrzeć się swojej grupie docelowej (nie może ona być zbyt szeroka ani zbyt wąska) oraz mechanizmom, które skłaniają do wyboru. Warto dokładnie rozpoznać konkurencyjne wyroby – co pozwoli nam na zaplanowanie strategii marketingowej. Ważne jest aby znaleźć na rynku własną niszę, coś co wyróżni nas z ogromu ofert. Często można tego dokonać przez opozycję wobec istniejących marek. 

  1. Identyfikacja marki w otoczeniu

Znasz już swoją grupę odbiorców? W tym etapie należy zastanowić się jak oddziałując na emocje i skojarzenia utrwalić wizerunek marki w ich świadomości. Służą do tego celu rozmaite narzędzia pozytywnego oddziaływania za pomocą efektownej reklamy, obniżania ceny, budowania pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu. Co ważne takie oddziaływania nie mogą miech charakteru epizodycznego. Osoba zajmująca się brandingiem musi reagować na zmieniające się warunki – na przykład działania konkurencji. Budowanie marki nie kończy się więc po stworzeniu świadomości jej istnienia w umyśle odbiorcy. Jest procesem długotrwałym i wymagającym wiele pracy.

  1. Działania marketingowe

Branding to nie tylko reklama, ale całość działań polegających na budowaniu pozytywnej świadomości obecności marki na rynku. Każde kreatywne działanie marketingowe , które służy budowaniu marki w otoczeniu ma znaczenie.

  1. Analiza sytuacji rynkowej i reagowanie na zmianę

Stabilną markę rozpoznaje się po jej zachowaniu w sytuacji kryzysowej. Życie uczy nas że nie da się całkowicie wyeliminować błędów w działaniu i zdarzają się one najlepszym. Skuteczne budowanie marki potrafi przewidzieć trudne sytuacje i odpowiednio na nie reagować. Często taka pozytywna reakcja umacnia jeszcze pozycję marki na rynku.

Budowanie marki to zajęcie na lata. Przynosi ono nie tylko wymierne korzyści materialne, ale stanowi podstawę do budowania pozytywnych relacji biznesowych i ogólnoludzkich, podnosi poczucie własnej wartości i może w przyszłości stanowić o sukcesie na rynku. Pamiętaj każda z wielkich marek znajdujących się dziś na rynku zaczynała kiedyś i była na etapie na którym dziś jest twoja marka. Warto dać jej szansę.


New portfolio entries

Administrator has not posted any works.